Mikrobų ataka

     Spalio 28 dieną Upytės mokyklos darželio skyriuje svečiavosi edukatorė iš „100 zuikių“. Vaikai dalyvavo edukacinėje pamokėlėje „Mikrobų ataka.“ Pamokos tikslas saugoti ir stiprinti sveikatą, skatinant vaikus įtvirtinti asmens higienos įgūdžius. Veiklos metu vaikai sužinojo kas yra mikrobai, kaip jie atsiranda ir kas padeda jų atsikratyti. Įvairių eksperimentų ir praktinių užduočių metu vaikai įvertino muilo svarbą plaunant rankas, sužinojo kaip toli mikrobai nukeliauja mums čiaudint. Darželinukai  susipažino su bakterijomis Fui ir Fe ir išgirdo jų kelionės istoriją.

(daugiau…)

Fizinis aktyvumas kitaip

     Spalio 27 dieną Dembavos lopšelyje darželyje “Smalsutis” ir Dembavos progimnazijoje lankėsi  vaikų sporto akademijos “Startukas” treneris Kęstutis Bunevičius. Užsiėmimuose dalyvavo ikimokyklinių grupių vaikai ir 1 – 4 klasių mokiniai. Fizinis aktyvumas – tai bet koks judėjimas, dėl kurio poveikio padidėja širdies susitraukimų dažnis, tankėja kvėpavimas, suaktyvėja kraujotaka ir vyksta kiti fiziologiniai organizmo pokyčiai. O fizinis aktyvumas paremtas šiuolaikinėmis interaktyviomis priemonėmis, ypatingai įdomus vaikams ir efektyvus.

(daugiau…)

Vaisių vėrinukai

     Vaisių, daržovių ir uogų rekomenduojama vartoti kasdien ir kelis kartus per dieną (ne mažiau 5 kartų per dieną). Lyginant su vaisiais, daržovių rekomenduojama suvartoti daugiau, t.y. apie 3-5 porcijas per dieną, o vaisių – 2-4 porcijas per dieną. Vaisių ir daržovių reikšmė vaiko mityboje labai didelė. Su daržovėmis ir vaisiais vaiko organizmas gauna vitaminus, mineralines bei skaidulines medžiagas. Vaisiai ir daržovės padeda aktyvinti virškinamųjų liaukų sekrecinę veiklą bei skrandžio ir žarnyno motorinę funkciją, taip pat padeda palaikyti rūgščių ir šarmų pusiausvyrą organizme bei pasižymi žarnyno mikroflorą normalizuojančiu poveikiu. Vaisiuose angliavandenių randama daugiau, negu daržovėse (vidutiniškai 10 proc.). Vaisiuose ir daržovėse yra daug skaidulinių medžiagų. Be to, jie yra puikus įvairių mineralinių medžiagų – kalio, kalcio, fosforo, magnio šaltinis. Vaisių ir daržovių mineralinės druskos pasižymi šarmine reakcija, jos svarbios palaikant organizmo rūgščių–šarmų pusiausvyrą. Ypač svarbi vaisių ir uogų sudėtinė dalis yra organinės rūgštys, kurios ne tik suteikia skonį, bet ir dalyvauja medžiagų apykaitos ir virškinimo procesuose. Nors šviežių vaisių, uogų ir daržovių maistinė ir biologinė vertė didesnė, nei džiovintų, maistui gali būti vartojamos ir džiovintos daržovės ir vaisiai bei uogos.

(daugiau…)

Kaip įveikti mikrobus?

     Dažnai mažiesiems iškyla klausimas kas yra mikrobas. Kokio jis yra dydžio? Kur jis gyvena? Kur jis slepiasi? Ką daryti, kad nugalėtum virusus ir bakterijas? Atsakymo į šiuos klausimus vaikai ieškojo kartu su visuomenės sveikatos priežiūros  specialiste ir lektore Sigita.

(daugiau…)

Olimpinis mėnuo Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijoje

     Vaikai – labiausiai pažeidžiama visuomenės dalis. Suaugusių žmonių požiūris į sveikatą formuojasi vaikystėje, todėl svarbu, kad sveikos gyvensenos įgūdžiai būtų diegiami nuo mažens. Kad vaikai kuo daugiau sužinotų, suprastų apie sveikatą,  išmoktų ją saugoti bei stiprinti, sveikatos specialistai, mokytojai ir įvairių organizacijų darbuotojai prisideda prie sveikatos įgūdžių ugdymo.

(daugiau…)