Spalio 6–7 d. Trakuose įvyko Savivaldybių visuomenės sveikatos biurų asociacijos narių susitikimas, kurio tikslas šį kartą buvo pagilinti žinias komunikacijos srityje.

   Žiūrint paprastai, komunikacija – tai keitimasis informacija, turimomis žiniomis tiek organizacijos viduje, tiek bendraujant su kitomis organizacijomis. Kita vertus, komunikacija yra kur kas daugiau. Pasidalyti informacija yra viena, bet padaryti tai sklandžiai ir kokybiškai, kad būtų galima džiaugtis puikiais rezultatais, kur kas sudėtingiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Nuo komunikacijos, tiek išorinės, tiek vidinės, priklauso darbo proceso organizavimo efektyvumas, veiklos rezultatai ir, galiausiai, organizacijos narių pasitenkinimas darbu. Todėl į komunikaciją labai svarbu žiūrėti kaip į vieną pagrindinių sėkmingos veiklos sudedamųjų, nuolatos gilinti žinias ir jas pritaikyti praktiškai, atsirenkant, kas tinka konkrečiai organizacijai.

     Viena iš pagrindinių sveikatos biurų veiklų – informacijos sklaida gyventojams ir bendradarbiaujančioms institucijoms, taigi sklandi komunikacija šiose įstaigose užima itin svarbią vietą. Nuo to, kaip komunikuojama įstaigos viduje, planuojant ir organizuojant darbus, priklauso veiklų viešinimo ir gyventojų pritraukimo į veiklas sėkmė. Todėl sveikatos biurų specialistai žino, jog sklandus bendradarbiavimas ir aiškus komunikavimas tarpusavyje yra pagrindinis raktas į sėkmę.

     Efektyvūs komunikacijos, kaip ir daugelis kitų įgūdžių atsiranda reguliarios praktikos metu, diskutuojant apie komunikavimo iššūkius, galimybes ir sprendimo būdus. Vis tik daug naudingų ir koncentruotų žinių šia tema galima įgyti ir dalyvaujant įvairiuose mokymuose ir diskusijose su kitomis įstaigomis, partneriais. Pasidalijimas gerąja patirtimi, išklausymas, su kokiais iššūkiais susiduria kiti kolegos, labai praplečia akiratį, padeda pamatyti tam tikrą situaciją visai kitu kampu, atrandant efektyvias problemos sprendimo galimybes. Svarbu, kad apie efektyvios komunikacijos svarbą būtų kalbama ne tik darbuotojų rate, bet ir tarp kolektyvų vadovų. Ne veltui sakoma, kad lyderystė – tai ryšys su žmonėmis. O kaipgi kitaip kurti tą ryšį, jei ne per efektyvią komunikaciją?

Sveikatos biurų vadovai susitiko dar giliau panagrinėti, kas yra toji efektyvi komunikacija ir kaip ją paversti sėkmingos veiklos įrankiu.

    Spalio 6 d. sveikatos biurų vadovai susitiko dar giliau panagrinėti, kas yra toji efektyvi komunikacija ir kaip ją paversti sėkmingos veiklos įrankiu. Kvalifikacijos kėlimo mokymus „Lyderio komunikacija“ vedė lektorė, organizacijų psichologė, VU verslo mokyklos ir Kazimiero Simonavičiaus universiteto dėstytoja Aistė Mažeikienė. Mokymus sudarė teorinė dalis, kurios metu pateikta išsami informacija apie aktyvią ir efektyvią komunikaciją, bei praktinė dalis, skirta gilintis į dalyvių atliktus namų darbus, nemažai laiko skirta diskusijoms, aptariant praktinius pavyzdžius, kylančias problemas, galimus sprendimo būdus, gerąją patirtį. Po aktyvių mokymų dalyviai džiaugėsi dar pilnesniu žinių bagažu ir teigė nekantraujantys išgirstą informaciją pritaikyti praktiškai.

    Laisvu laiku asociacijos nariai pažindinosi su Trakų miestu – dalyvavo pažintinėje ekskursijoje po Užutrakio rūmus ir parką bei karaimų kibinų kepimo edukacijoje.

Informaciją paruošė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė, atsakinga už viešuosius ryšius, Gintarė Baštunova