Vaisių, daržovių ir uogų rekomenduojama vartoti kasdien ir kelis kartus per dieną (ne mažiau 5 kartų per dieną). Lyginant su vaisiais, daržovių rekomenduojama suvartoti daugiau, t.y. apie 3-5 porcijas per dieną, o vaisių – 2-4 porcijas per dieną. Vaisių ir daržovių reikšmė vaiko mityboje labai didelė. Su daržovėmis ir vaisiais vaiko organizmas gauna vitaminus, mineralines bei skaidulines medžiagas. Vaisiai ir daržovės padeda aktyvinti virškinamųjų liaukų sekrecinę veiklą bei skrandžio ir žarnyno motorinę funkciją, taip pat padeda palaikyti rūgščių ir šarmų pusiausvyrą organizme bei pasižymi žarnyno mikroflorą normalizuojančiu poveikiu. Vaisiuose angliavandenių randama daugiau, negu daržovėse (vidutiniškai 10 proc.). Vaisiuose ir daržovėse yra daug skaidulinių medžiagų. Be to, jie yra puikus įvairių mineralinių medžiagų – kalio, kalcio, fosforo, magnio šaltinis. Vaisių ir daržovių mineralinės druskos pasižymi šarmine reakcija, jos svarbios palaikant organizmo rūgščių–šarmų pusiausvyrą. Ypač svarbi vaisių ir uogų sudėtinė dalis yra organinės rūgštys, kurios ne tik suteikia skonį, bet ir dalyvauja medžiagų apykaitos ir virškinimo procesuose. Nors šviežių vaisių, uogų ir daržovių maistinė ir biologinė vertė didesnė, nei džiovintų, maistui gali būti vartojamos ir džiovintos daržovės ir vaisiai bei uogos.

     Velžio lopšelio-darželio “Šypsenėlė” “Šaunučių” grupės vaikai dalyvavo praktiniame užsiėmime „Vaisių vėrinukai”. Šio užsiėmimo tikslas buvo supažindinti vaikus su vaisių svarba organizmui. Kalbėjomės, kad valgydami daug vaisių, kuriuose yra labai daug vitaminų saugome ir stipriname sveikatą, mažiau sergame, būname sveikesni bei žvalesni. Vaisiai dar ir labai skanūs. Vaikai, išklausę paskaitėlės apie vaisių svarbą organizmui, kibo į darbus ir vėrė vaisius ant pagaliuko, taip darydami ežiukui spygliukus. Po to pagamintus spygliukus ir suvalgė. Tikimės, kad vaikai daugiau valgys įvairių vaisių bei skatins tai daryti šeimos narius, draugus.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Gabrielė Vainauskienė