Avarija – eismo įvykis, dažniausiai nutinkantis kelyje, kai susiduria transporto priemonės. Avarijų metu žūsta arba sužalojami žmonės, gyvūnai. Apgadinama bent viena transporto priemonė, krovinys, kelias, jo statiniai ar bet koks kitas įvykio vietoje buvęs turtas.

     Vairuotojams pažįstamas jausmas, kai dėl kitų vairuotojų klaidos kelyje tenka greitai reaguoti ir priimti skubius sprendimus, kad būtų išvengta eismo įvykio. Dauguma tokių klaidų įvyksta lenkiant.

     Prieš pradėdami lenkti turite įsitikinti, kad:

  • Nė vienas iš paskos važiuojančių transporto priemonių nepradėjo jūsų lenkti.
  • Transporto priemonės, važiuojančios ta pačia eismo juosta (priekyje ar gale) nerodo kairiojo posūkio signalo. Tokiu atveju galima apvažiuoti priekyje esančią transporto priemonę iš dešinės arba palaukti, kol ji atlaisvins eismo juostą.
  • Lenkimui būtina eismo juosta yra ir bus laisva, kol baigsite lenkimo manevrą.
  • Lenkiant galėsite būti saugiu atstumu nuo lenkiamos transporto priemonės.
  • Baigdamas lenkti galėsite grįžti į savo juostą nesutrukdydamas lenkiamos transporto priemonės.

     Svarbu prisiminti:

  • Jei transporto priemonė priekyje rodo kairiojo posūkio signalą, negalite jos lenkti, o privalote palaukti, kol ji atlaisvins kelią.
  • Jei jus lenkia, draudžiama trukdyti lenkiančiai transporto priemonei atlikti šį manevrą.

     Ką daryti pamačius, kad lenkiantis automobilis nespės saugiai grįžti į savo eismo juostą?

    Kai vairuotojas mato, jog jį lenkiantis automobilis nespės saugiai grįžti į savo eismo juostą. Tokiu atveju būtina sumažinti greitį ir taip išvengti pavojingos situacijos. Taip pat siekiant išvengti susidūrimo, gali tekti pasitraukti į dešinįjį šoną. O kartais – net ir sustoti.

     Apie penktadalis avarijų įvyksta dėl oro sąlygų, o pavojingiausias metas – šaltojo sezono pradžia, kuomet vairuotojai pervertina savo jėgas ir automobilio galimybes, rodo eismo įvykių statistika. Slidi kelio danga ir permainingi žiemiški orai ypač daug pamokų gali duoti nepatyrusiems pradedantiems vairuotojams. Vis dėlto dažniausios vairavimo klaidos, daromos žiemos metu, pasak eismo saugumo ekspertų, yra universalios: jų pasitaiko net ir daug metų vairuojantiems profesionalams.

      Keturios dažniausios vairuotojų klaidos ir patarimai, kaip jų išvengti :

  1. Prastas automobilio paruošimas. Pirmiausia, nuo ko turėtų pradėti vairuotojas (nesvarbu, ar jaunas, ar patyręs) – dar prieš sėsdamas į automobilį įjungti „galvą. Žiemos rytais labai dažnai automobilio langai būna padengti nedideliu ledo sluoksniu. Tai turėtų būti pirmas signalas vairuotojui, kad kelyje gali būti labai slidu. Miesto centre, be abejo, gatvės labai greit nuvalomos, tad slidumo vairuotojas, ypač jei važiuos ne anksti ryte, gali ir nepajusti. Tačiau, jei teks važiuoti užmiesčio keliu, gali pataikyti į tokią vietą, kur bus vadinamasis juodas ledas, kurio net nesimato. Bet, jeigu žmogus gavo signalą (atkreipė dėmesį į apšalusius stiklus.), ir į jį sureagavo, jis bus pasiruošęs netikėtumams ir kelyje priims teisingus sprendimus. Vienas jų – sumažinti greitį.
  2. Saugaus vairavimo taisyklių nesilaikymas. Laikytis Kelių eismo taisyklių ir kitų saugaus vairavimo taisyklių būtina visada. Deja, dažnas vairuotojas dėl vienokių ar kitokių priežasčių rizikuoja ir, pavyzdžiui, važiuoja maksimaliu leistinu greičiu.
  3. Savo galimybių pervertinimas. Savo jėgas pervertina ne tik jauni vairuotojai, bet ir tie, kurie galbūt važinėja jau dvidešimt metų ir per juos neturėjo nė vieno eismo įvykio. Atkreipti dėmesį reikėtų ir į tai, jog nemaža dalis vairuotojų vairavimą laiko tokiu įprastu dalyku, kad daugelį veiksmų atlieka automatiškai, per daug negalvodami. Tai – klaida, nes net ir įprastame kasdieniame maršrute eismo sąlygos gali pateikti nemalonių staigmenų, į kurias vairuotojas turės reaguoti nedelsiant.
  4. Netinkamas važiavimas ledu ar slidžia kelio danga. Tinkamas greičio pasirinkimas yra svarbus ir kalbant apie vairavimą slidžiame kelyje. Kitas svarbus dalykas, kurį reikėtų prisiminti žiemą: vairuotojas neturi būti aštrus, t. y. jis neturi daryti staigių judesių tiek vairu, tiek akseleratoriaus pedalu. Stabdžio pedalas – išimtis. Jeigu matote, kad slidžiame kelyje artėja kažkas blogo, kirskite iš visų jėgų per stabdžio pedalą. Tai net ir susidūrimo atveju šiek tiek sumažins automobilio greitį ir turės geresnes pasekmes. Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad visuose šiuolaikiniuose automobiliuose yra stabdžių antiblokavimo sistema (ABS).Avarijos slidžiame kelyje atveju ji neleidžia stabdžiams blokuotis, palieka juos riedančius tam, kad vairuotojas galėtų maksimaliai lėtėdamas pasistengti apvažiuoti jo kelyje atsiradusią kliūtį. T. y. dėl ABS automobilis lieka valdomas

Naudota informacija:

  1. https://ketkursai.lt/ar-imanoma-isvengti-eismo-ivykio/
  2. https://www.saugusmokinys.lt/single-post/%C5%A1ias-klaidas-vairuodami-%C5%BEiem%C4%85-daro-beveik-visi