Pasaulio sveikatos organizacija antrąjį spalio ketvirtadienį paskelbė Pasauline regėjimo diena. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo akimis, apsilankyti pas gydytoją.

akiniai-regejimas-64079060

      Regėjimas – leidžia pažinti mus supantį pasaulį, bendrauti, grožėtis, saugotis nuo aplinkos pavojų. Menkiausias regėjimo sutrikimas sukelia žmogui daug problemų. Dažnai net nesusimąstome, kaip turime tausoti, saugoti akis ir joms padėti. Akys padeda mums pažinti aplinkinį pasaulį, grožėtis juo ir apsisaugoti nuo pavojų. Akys vadinamos sielos veidrodžiu. Privalome jomis rūpintis, nenumoti ranka į akių nuovargį ir skausmus.

      Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis visame pasaulyje 285 milijonų žmonių turi regėjimo sutrikimų, iš jų 39 mln. žmonių yra akli. Apie 90 proc. sutrikusio regėjimo žmonių gyvena besivystančiose šalyse. 82 proc. žmonių, turinčių aklumą, yra virš 50 metų amžiaus. 19 milijonų vaikų, turi regos sutrikimų. Visame pasaulyje daugiausiai yra asmenų, turinčių vidutinio sunkumo ir sunkaus regėjimo sutrikimų. Labiausiai atkreiptinas dėmesys į tai, jog 80 proc. visų regėjimo sutrikimų galima išvengti arba išgydyti. Todėl labai svarbu gerinti akių ligų profilaktiką, gydymo paslaugas, paslaugų kokybę ir prieinamumą. Svarbu didinti visuomenės informuotumą apie regėjimo funkcijos svarbą, regėjimo sutrikimų profilaktiką.

Taigi kaip galime padėti savo akims?

  1. Akis turime tausoti, pasirūpinti, kad joms pakaktų poilsio ir gryno oro. Poilsis gamtoje, neužteršta aplinka, dienos ir poilsio režimas teigiamai veikia akis. Rytais veidą galima atvėsinti šaltu vandeniu, naudoti šaltus kompresus (agurkų griežinėlius, arbatos maišelius).
  2. Asmenys dirbantys įtemptą regimąjį darbą turi nuolat daryti pertraukėles, atlikti  atpalaiduojamuosius akių pratimus, dažniau mirksėti, kad atsinaujintų ašarų plėvelė. Pajutus nuovargį būtina daryti 1-2 minučių pertraukėles, nukreipiant žvilgsnį į tolį. Dirbant 45 min. kompiuteriu, būtina daryti 15 min. akių poilsio  pertraukėlę.
  3. Kompiuteriu ir televizoriumi naudotis ribotą laiką ir tik sėdint, taip pat neskaityti važiuojant ar gulint.
  4. Reikia vengti tiesioginių saulės spindulių, taip pat nešioti  kokybiškus, sertifikuotus akinius nuo saulės.
  5. Rinktis įvairius maisto produktus, kuriuose būtų pakankamas vitaminų kiekis. Valgyti daug šviežių geltonos ir oranžinės spalvos vaisių bei daržovių, tokių kaip morkos ir nepamiršti mėlynių.
  6. Reguliariai tikrintis regėjimą ir, reikalui esant, jį tinkamai koreguoti.

Rekomenduojami pratimai:

  • 10 kartų greitai pamirksėti.
  • Stipriai užsimerkti ir atmerkti akis.
  • Žiūrėti porą sekundžių žemyn ir staiga pakelti žvilgsnį aukštyn.
  • Užmerkti vieną akį, o kitą plačiai atmerkti
  • Galvą laikyti tiesiai ir žiūrėti į kairę, vėliau į dešinę.
  • Žvelgti į tolį 5 sek., vėliau 5 sek. žiūrėti į artimą objektą, esantį 30 cm. atstumu.
  • Sukti užmerktų akių žvilgsnį aplinkui pagal laikrodžio rodyklę, po to – prieš.

uu

Naudota informacija:

  1. https://sam.lrv.lt/lt/naujienos/siandien-pasauline-regejimo-diena-akimis-mes-matome-jauciame-mylime-kalbame
  2. https://day.lt/sventes/straipsniai/pasauline_regejimo_diena
  3. https://www.medcentras.lt/lt/straipsniai/su-amziumi-prastejantis-regejimas—ne-liga,nid.480
  4. http://www.sveikuoliai.lt/kodel-nusiemus-akinius-regejimas-gereja/

 

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Aušra Rešimavičienė