Sveika ir pilnavertė mityba labai svarbi mūsų visų gyvenime. Mitybos ir sveikatos ryšys pradėtas nagrinėti dar antikos laikais. Yra toks posakis: „Mes ne tam gyvename, kad valgytume, o valgome tam, kad gyventume.“. Todėl norint, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti, būtina laikytis sveikos mitybos taisyklių:

  • valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą;
  • kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų;
  • kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių daržovių ir vaisių (apie 400 g per dieną);
  • išlaikyti normalų kūno svorį;
  • mažinti riebalų vartojimą, gyvūninius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais;
  • riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa;
  • vartoti liesą pieną, liesus pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį);
  • rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti saldžius gėrimus, saldumynus.

20210325_092627

     Kovo 24 dieną Bernatonių mokyklos – darželio 1-2 klasių mokiniams, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė kartu su mokytojomis pateikė informaciją apie sveiką mitybą ir paprašė pagaminti ir nufotografuoti savo sveikus pusryčius. Mokiniai aktyviai ėmėsi veiklos ir fotonuotraukomis parodė, kad jų pusryčiai yra sveiki ir subalansuoti.

    Kovo 25 dieną Smilgių darželio „Pelėdžiukų“ ir „Bitučių“ grupės vaikams, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė vedė užsiėmimą „ Mano mėgstamiausias patiekalas“. Su darželinukais aptarėme sveikos mitybos taisykles. Užsiėmimo pabaigoje paprašėme vaikų nupiešti savo mėgstamą patiekalą ir jį apibūdinti. Vaikams noriai dalyvavo pamokėlėje ir dalinosi savo žiniomis.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Valentina Kaušakienė