Birželio 14 dieną Upytės pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokiniai dalyvavo renginyje „Pusryčių fiesta.“ Mokiniai gamino tris patiekalus. Sveikuolių suteptinius (skrudinta viso grūdo duonelė su varškės ir žolelių užtepėle), dribsnius su jogurtu ( avižiniai dribsniai su graikišku jogurtu) ir grikių košę su bananais. Vaikams labiausia patiko dribsniai su jogurtu. Visi patiekalai buvo greitai išragauti. Vaikai vienbalsiai sutiko, kad skanūs pusryčiai noriai valgomi. Tie, kurie nevalgydavo pusryčių, pasižadėjo keisti mitybos įpročius.

    Renginio metu prisimintos sveikos mitybos taisyklės. Dažnai kalbama apie pusryčių naudą žmogaus sveikatai, savijautai ir nuotaikai, tačiau toli gražu ne bet kokie pusryčiai garantuoja gerą savijautą. Naudingas maistas, suvalgytas ryte, gali garantuoti fizinės ir protinės veiklos našumą visą dieną. Papusryčiavę išliksite žvalūs ir susikaupę atlikdami net sudėtingiausias užduotis. Rytinis valgymas neatsiejamas nuo sveiko gyvenimo būdo. Pusryčių valgymas savaime dar nereiškia, kad išliksite sveiki ir energingi. Labai svarbu ir tai, ką dedate į pusryčių lėkštę. Pusryčiaujant reikia nepamiršti pakankamo kiekio sudėtinių angliavandenių, baltymų, gerųjų riebalų ir skaidulų. Skaidulos gerina medžiagų apykaitą, padeda lengviau skaidyti suvalgomą maistą ir įsisavinti organizmui reikalingas maistines medžiagas. Jų gausu viso grūdo produktuose, riešutuose, daržovėse, vaisiuose ir net juodajame šokolade. Gerųjų riebalų gausite valgydami kiaušinius, riešutus, žuvį, mėsą, avokadus ar alyvuoges. Baltymų šaltiniai tokie pat kaip ir gerųjų riebalų, tik reikėtų pridėti ankštines daržoves, viso grūdo bei pieno produktus. Na, o sudėtiniai angliavandeniai gaunami iš viso grūdo produktų, daržovių bei vaisių.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Irena Kuklierytė