Savižudybių skaičius Lietuvoje išlieka didelė problema jau 30 metų, nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo. Rugsėjo 10 d. kasmet minima kaip savižudybių prevencijos diena.
Įvairios valstybinės ir savivaldybių įstaigos, įskaitant nevyriausybinės organizacijos bei žiniasklaidą veikia įvairiuose prevencijos lygiuose, ir stengiasi sumažinti savižudybių skaičių Lietuvoje.

Galima atpažinti nemažai įvairių priežasčių susijusių su mintimis apie savižudybę:
• Finansiniai sunkumai,
• depresija,
• santykių nutraukimas,
• patyčios,
• netektys,
• ir kitos priežastys.
Kad ir kas būtų atsitikę, vienas nuoširdus pokalbis gali išgelbėti gyvybę.
Nebijok kreiptis pagalbos. https://tuesi.lt/ka-patyre-kiti/

Kaip pradėti pokalbį?

  • Pasirink laiką ir vietą kurios abiems padės nenutraukiamai atvirai kalbėti.
  • Paklausk atvirai: ,,Ar mąstai apie savižudybę?”
  • Padrąsink artimąjį pasidalinti savo jausmais: ,,Pasakyk, kaip tu jautiesi?”, ,,Papasakok, kodėl taip jautiesi?”
  • Padėk jam/jai rasti psichikos sveikatos specialistą/terapeutą.

Ką daryti jei su manimi nenori kalbėtis?

  • Pasakyk, kad tu visada šalia
  • Leisk laiką su artimais žmonėmis, kartais užtenka tiesiog būti šalia.

Ką daryti jei žmogus nenori susisiekti su specialistu?

  • Pasidalink, kad yra įvairių būdų gauti pagalbą: susitikti gyvai, pasikalbėti telefonu ar vaizdo skambučiu, susirašinėti internetu ar pačiam,
  • Informuok, kad yra prieinama profesionali pagalba ir patark, kur prireikus jos ieškoti (Nuoroda čia: https://tuesi.lt/pagalbos-teikejai/).
  • Nekelk sąlygų ir nesakyk, kad padėsi tik tada, jeigu jis (ji) kreipsis į specialistą

 

Nebijok kreiptis pagalbos, mes galime padėti.

Nenori kalbėti telefonu ar bendrauti sustikime?
Rašyk elektroniniu paštu: https://tuesi.lt/pagalbos-teikejai/

Šaltiniai:
https://tuesi.lt/

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Toma Pulokaitė