Kodėl verta dalyvauti „mokyklų darbuotojų kompetencijos psichikos sveikatos srityje didinimo“ mokymuose

Gera psichikos sveikata besidžiaugiantys žmonės dažniausiai yra darbingesni, turi tvirtesnius ryšius su juos supančia bendruomene, geriau susidoroja su neišvengiamai kylančiais sunkumais (Levickaitė K.; 2020).

Mokymų metu aptariamos įstaigai aktualios temos:

  • Mokyklos psichikos sveikatos problemų sprendimas;
  • Diskusija su grupės nariais;
  • Rekomendacijų taikymo patirties aptarimas;
  • Darbuotojų mikroklimato gerinimas;
  • Problemų atvejų analizė;
  • Tolimesnių rekomendacijų parengimas.
  • Specialisto pagalba, darželio darbuotojai turi galimybę išanalizuoti turimas problemas.

Algimanto Bagdono tyrimo duomenimis, mokyklų darbuotojai patiria nemažai įtampos bei streso (A. Bagdonas; 2004). Šis tyrimas remiasi Lietuvos mokytojų psichikos sveikata ir tai, kaip darbuotojų psichikos sveikatos problemos yra susijusios su: organizacijos struktūra ir klimatu, streso šaltiniais darbe, mokytojo vaidmeniu organizacijoje, pedagogine kompetencija, gebėjimu spręsti konfliktus, situacija šeimoje. Tyrimo išvada leidžia manyti, kad mokykloje patiriamas stresas ir mokyklos baimė turi neigiamos įtakos mokytojų fizinei, psichinei bei socialinei sveikatai ir yra žalingi edukaciniams, individualiems ir visuomeniniams aspektams.

Tad „mokyklų darbuotojų kompetencijos psichikos sveikatos srityje didinimo“ mokymai yra puiki galimybė gerinti darbo vietos mikroklimatą bei darbuotojų psichinį atsparumą stresui.

Kviečiame dalyvauti mokymo įstaigas ir susisiekti su Panevėžio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuru: el. paštas. [email protected]; tel. (8 45) 43 30 78.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Toma Pulokaitė

 

Šaltiniai:
Higienos Institutas;
A. Bagdonas “Mokyklos stresas ir mokyklos baimė: mokytojų nuomonių tyrimas”; 2004.