Kasdien kiekvienas vaikas išgyvena visą paletę įvairių jausmų, todėl labai svarbu gebėti atpažinti skirtingas emocijas, jausmus ir juos įvardinti. Š.m. spalio 14 d. Pažagienių mokykloje-darželyje vyko psichologės Bertos Radvilaitės paskaitos ir praktiniai užsiėmimai ,,Emocijų įvairovė. Kaip jas atpažinti ir valdyti?“. 1-2 klasių mokiniams.
1 pav. Pirmos klasės mokiniai užsiėmimo metu.
Emocijas bei jausmus pažinti ir juos tinkamai išreikšti yra labai svarbu. Kuo labiau gebame atpažinti bei valdyti emocijas, tuo lengviau mums tampa susidoroti su kasdienėmis stresą keliančiomis situacijomis, pasirinkti efektyvesnes savireguliacijos ir savęs drąsinimo strategijas. Aukštesni vaikų emociniai gebėjimai yra susiję su mažesniais elgesio sunkumais, aukštesniais mokymosi pasiekimais, taip pat – geresniais gebėjimais kurti, palaikyti tarpasmeninius santykius su bendraamžiais ir ugdytojais.
Užsiėmimų metu psichologė supažindino mokinius su pagrindinėmis emocijomis, pavyzdžiui tokiomis, kaip laimė, liūdesys, baimė, pyktis, pasibjaurėjimas ar nuostaba. Buvo kalbama apie tai, kas yra ir kuo skiriasi emocijos ir jausmai. Užsiėmimo metu taip pat kartu su vaikais buvo aptariama kas dažniausiai paskatina įvairių emocijų bei jausmų atsiradimą. Vaikams buvo akcentuojama, jog visos emocijos yra reikalingos ir savitai naudingos, tiesiog svarbu jas tinkamai atpažinti ir rasti tinkamus būdus, kaip jas ištransliuoti į išorę, ypač, kai jaučiamos stiprios emocijos, susijusios su pykčiu. Tokiais atvejais ypač svarbu emociją atpažinti ir suvaldyti, nukreipti naudinga, produktyvia linkme.
2 pav. Antros klasės mokiniai užsiėmimo metu.
Įgytų žinių įtvirtinimu mokiniai atliko praktines užduotis. Pirmokai traukė psichologės paruoštas korteles su užrašytomis emocijomis bei jausmai ir jų buvo prašoma jas nupiešti taip, kaip jie jas supranta. Kiekvieno vaiko piešinys buvo aptartas, skatinant kitus mokinius atspėti kokią emociją ar jausmą jie pavaizdavo. Antrokai traukė kaladėles iš ,,Emocijų bokšto“, kurias traukiant bokštelis, turėjo nesugriūti. Ištraukę kaladėlę, turėjo atsakyti į klausimus susijusius su emocijomis ir jausmais. Ši metodinė priemonė vaikus skatina ne tik gilinti savo suvokimą emocijų sferoje, bet taip pat ugdo ir bendravimo bei pasitikėjimo savimi, saviraiškos įgūdžius. Mokiniai aktyviai įsitraukė į praktinę užduotį ir noriai atsakė į psichologės užduodamus klausimus. Paskaitos gale vyko diskusija, kurios metu buvo atsakyta į mokinių rūpimus klausimus.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Aušra Rešimavičienė
ir psichologė Berta Radvilaitė